Friday, September 14, 2007

Engodsag.dk beskyldes for svindel

Velgørenhedsprojektet engodsag.dk har haft hånden langt nede i intetanende webfir­maers lommer, når selskabet sam­ler pen­ge ind til humanitære organisa­tioner på nettet. Det påstår en gruppe marke­tingvirksomheder, der beskylder engodsag.dk for på denne måde at have stjålet mindst 50.000 kroner.

I engodsag.dk ærgrer medstifter Mads Ellegaard sig over anklagerne, som han afviser som fuldstændig grundløse.

Engodsag.dk overvejer nu at politi­anmelde virksomhederne for injurier.

Læs hele artiklen om det kontroversielle download program på tv2.dk her.


***

Ny portal om digitalt tv

I dag åbner en ny internetside, der skal svare på hvad digitaliseringen af tv-signalerne kommer til at betyde.

I november 2009 slukker man det nuværende analoge sendenet og antennesignalet til tv'et vil herefter udelukkende være digitalt. Det betyder at mange danskere må investere i nyt udstyr.

På hjemmesiden www.digitaliseringen.dk vil man finde svar på hvad digitaliseringen konkret kommer til at betyde.

Kulturminister Brian Mikkelsen åbner officielt hjemmesiden i dag kl. 12.30 ved et arrangement hos TV 2.

***

Tuesday, September 11, 2007

Nyt kontaktbureau for bestyrelsesmedlemmer paa nettet

Serieiværksætteren Martin Thorborg springer ud som matchmaker og parrer virksomheder med bestyrelsesmedlemmer. En ny børs for bestyrelsesposter skal fungerer som et kontaktbureau. På den ene side står en virksomhed og sukker efter et kompetent bestyrelsesmedlem. På den anden side tripper en erhvervsdrivende for at øse ud af sin erfaring i en bestyrelse.

Martin Thorborg har gennem sit iværksætternetværk Amino nu skabt en såkaldt bestyrelsesbørs, hvor de to parter kan mødes.

- Jeg ser et helt enormt uopdyrket marked her. Jeg aner simpelthen ikke, hvor man går hen, hvis man skal finde en person, der kan sidde i en mindre eller mellemstor virksomheds bestyrelse. Jeg har selv et kæmpe netværk, men alligevel tog det mig tre år at komme i den første bestyrelse, forklarer Martin Thorborg.

Han har talt med en række erfarende erhvervsfolk, der har bestyrelsesposter i meget store virksomheder. Ifølge Martin Thorborg har mange af dem et ønske om at prøve kræfter med nye energiske iværksættervirksomheder, men de ved ikke, hvor de skal gå hen.

Læs hele artiklen på erhvervsbladet.dk her.

***

Danske virksomheder halter efter paa bloggen

Erhvervslivet er stort set fraværende i det danske webblog-univers, hvor emner som kultur og politik stortrives. Det viser den første samlede opgørelse over de danske weblogs. Kun én erhvervs-blog er blandt de 100 største.

Webblogs. Umiddelbart ikke et ord, der får armene i vejret hos de danske virksomhedsledere. I hvert tilfælde ikke, når man ser på de 100 mest populære webblogs i Danmark. Kun én erhvervs-blog sniger sig op på listen, og det er IT-bloggeren Dorte Toft. Ellers er det kultur, politik og medier, der optager danskerne på bloggen.

Det viser den første samlede undersøgelse af de danske webblogs lavet af Cision Danmark A/S i samarbejde med Primelabs i Sverige. De danske webblogs er målt på, hvor mange andre »bloggere«, der linker til webbloggen.

Kultur og hverdagsbetragtninger er uden sammenligning danskernes mest foretrukne emne på webbloggen og udgør 38 procent af de 100 største webblogs. 29 procent handler om politik, mens 13 procent handler om medier, reklame og »blogsfæren«.

10 procent er i kategorien andet, mens sport og spil bliver diskuteret på fem procent af de største webblogs. IT sniger sig ind og fylder fire procent i landskabet, mens religion fylder én procent på top 100 listen.

Læs hele artiklen på business.dk her.

***

TV 2, Saxo Bank og EuroInvestor.dk lancerer Internet investeringsspil

TV 2|DANMARK A/S, Saxo Bank A/S og EuroInvestor.dk har indgået samarbejde om Danmarks første rigtige investeringsspil på Internettet. Spillet går i luften den 8. oktober kl. 9, men allerede fra lørdag den 8. september kl. 12 kan man tilmelde sig på investeringsspil.tv2.dk og dermed komme et skridt nærmere førstepræmien - en investeringskonto med 300.000 kr. hos Saxo Bank.

Investeringsspillet er det første af sin slags, der giver spillerne flere investeringsmuligheder end blot aktier. Ligesom de professionelle investorer får man i spillet adgang til at investere i CFDer, i indeks (via CFDer) og valuta.

- Det er et rigtig spændende samarbejde, som vi forventer os meget af. Investeringsspillet er virkelig professionelt og realistisk, og det virker fuldstændig som den virkelige verden, siger TV 2s konstituerede adm. direktør, Anders Kronborg.

Med 250.000 spillekroner kan deltagerne afprøve deres talenter inden for seriøs online-investering. De kan bruge CFDer til at tjene penge i faldende markeder, handle med valutaer fra hele verden eller spekulere i værdien af hele børsindekser - deriblandt det danske C20-indeks. Spillet indeholder et væld af investeringsmuligheder, og der vil være indlagt små spurter med flotte præmier. Oven i førstepræmien på 300.000 kr. vinder den bedste valutahandler en investeringskonto hos Saxo Bank på 50.000 kr., mens den bedste til at handle CFDer vinder en investeringskonto hos Saxo Bank på 50.000 kr.

Investeringsspillet tilbyder en masse hjælp og tips til, hvordan deltagerne også i den virkelige verden kan kaste sig ud i investeringer. Der tilbydes et specielt "Daytime Call", hvor Saxo Banks topanalytikere tolker markedet, og EuroInvestor.dk´s nyhedsbrev vil blive en del af investeringsspillet. Man kan også blive klogere på online-handel ved gratis at tilmelde sig Saxo Banks investeringsseminarer, som bliver afholdt rundt om i landet.

Saxo Banks to grundlæggere og administrerende direktører, Kim Fournais og Lars Seier Christensen, fremhæver uddannelsesperspektivet for Saxo Banks deltagelse i investeringsspillet.

- Investeringsspillet er et seriøst initiativ i forhold til at uddanne en ny generation af online-investorer, og det støtter vi gerne. I Saxo Bank har vi en særlig forpligtelse, når det gælder uddannelse, fordi vores handelsplatform netop tilbyder alle finansielle produkter på markedet, siger Kim Fournais.

Lars Seier Christensen tilføjer, at det er vigtigt, at Saxo Banks kunder forstår både mekanismer og risici, når de investerer.

- Den moderne investor vil mere end blot købe danske aktier på lang sigt. Han vil kunne reagere på forskellige situationer verden over på en effektiv og billig måde, tjene penge på faldende aktier, købe olie, sælge guld, kortsigtet afdække sin risiko mod globale aktiefald og så videre. I Danmark er det Saxo Bank, der giver de mest omfattende muligheder for at investere globalt. Det vil vi gerne både vise de danske investorer og hjælpe med at uddanne dem til at bruge så godt som muligt, siger Lars Seier Christensen.

Med investeringsspillet går EuroInvestor.dk ind i en af selskabets hidtil største satsninger på nettet. Nicolai Frisch, adm. direktør i EuroInvestor.dk, ser investeringsspillet som en god mulighed for at teste sit talent som investor.

- Investeringsspillet giver titusindvis af såvel nybegyndere som erfarne investorer mulighed for risikofrit at afprøve deres talent som investor og derigennem opnå en bedre indsigt i forskellige investeringsmuligheder og strategier. Dette er helt i tråd med EuroInvestor.dk´s mål om at hjælpe private investorer med at foretage bedre investeringer. Med TV2 og Saxo Bank som partnere i investeringsspillet, kan vi udbygge vores position som danskernes foretrukne investorportal, siger Nicolai Frisch.

Fra den 8. september kl. 12 kan man tilmelde sig gratis og læse meget mere om investeringsspillet på investeringsspil.tv2.dk - ligesom man kan læse mere på tekst-tv side 870. Spillet kører i otte uger.

***

Nyhedsavisen indleder samarbejde med adServing

Nyhedsavisen vil fremover benytte et af Danmarks mest avancerede systemer til annoncehåndtering online. Systemet, der er leveret af danske adServing, gør det muligt at tracke brugere og gennemføre kampagner, som er målrettet helt ned på individniveau.

Nyhedsavisen website avisen.dk er på flere måder et af de mest innovative nyhedssider i Danmark. Brugerinddragelse, temaer, flot design og blogs samt et fokus på de gode, hurtige nyheder gør avisen.dk til et nyt medie med en moderne strategi. – Men udviklingen stopper ikke her. En gennemgribende ombygning af siden er nu på vej, og det nye avisen.dk forventes at gå i luften medio november 2007.

Maksimering af online annoncering
Et af de nye tiltag er annoncehåndteringen. Avisen.dk har outsourcet en stor del af sin annoncehåndtering til Adserving. Adserving har udviklet et annoncehåndteringssystem, der tillader, at medieejere kan maksimere deres indtægt gennem ekstremt målrettede kampagner. For avisen.dk betyder det, at de annoncer, en given bruger får vist, er et resultat af omfattende dataindsamling om den enkelte brugers adfærd. Det skaber præcision og øgede annonceindtægter. Direktør for online medier hos Nyhedsavisen, Marianne Leth, siger:
”Vi har fokuseret meget på print, men nu kommer turen til vores onlinemedier, og det kan vi ikke gøre uden samtidig at have den kommercielle side med. Vi har valgt Adserving som partner på annoncehåndtering, fordi vi ved de kan leverevaren.”

Udnytter kendt viden
Direktør i adServing, Michael M. Finderup, siger:
”Avisen.dk kan nu afvikle kampagner, som udnytter den viden om brugerens adfærd, vi allerede kender. Hvis en person eksempelvis en gang har klikket på et banner om mobiltelefoner, så vil systemet vide dette og personen kan næste gang blive tilbudt et billigt abonnement.”
Denne kampagneform kendes også som evoked transfered campaign og gør det muligt for annoncører først at køre brede kampagner for derefter at målrette til enkelte brugere alt efter deres adfærd.

Målretning hjælper medier
De nye målrettede annonceringsformer er både en hjælp for læserne, der får mere relevante annoncer, og for medierne, som med et slag får mulighed for at øge annonceindtægterne markant. adServing tilbyder både at håndtere hele systemet for medier eller at udleje systemet til mediernes annonceafdelinger. Annoncesystemet er intuitivt opbygget og kan efter en relativ kort introduktion benyttes. Adserving tilbyder grundig oplæring, hvor både simple kampagner og de mest avancerede adfærdsstyrede kampagner samt forskellige kombinationer af dem gennemgås. Se mere på www.adserving.dk

###

Om adServing
adServing Danmark A/S, som er en del af adServing International A/S udlejer annoncesystemer til håndtering af online annoncer og anden digital annoncehåndtering. Virksomheden er repræsenteret med hel- eller delvist ejede agenturer i Danmark og Sverige og har salgsaktiviteter i Finland. adServing Internationals annoncesystemer anvendes i dag i ni europæiske lande. Virksomheden har en klar strategi med fokus på hele Europa og forventer at være repræsenteret i 25 europæiske lande i 2010. adServing Internationals kunder tæller blandt andet MTG, Bonnier og QXL.

***

Microsoft i samarbejde med Engodsag.dk

Snart bliver budskabet om det danske velgørenhedsprojekt Engodsag.dk blåstemplet af Microsoft og spredt via det udbredte Messenger-program til Windows.

Læs hele artiklen på politiken.dk her.


***

Monday, September 10, 2007

Ny Alliances hjemmeside svigter


Ny Alliance får flest tæsk i undersøgelse af partiernes hjemmesider. Partiet er ikke nået til bruger-inddragelsen endnu, forklarer sekretariatschef

De Radikale, SF og til dels Socialdemokraterne klarer sig hæderligt igennem. Men for resten af partierne halter det gevaldigt med debatmuligheder og etableringen af sociale netværk på deres hjemmesider.

Det viser den sammenligning, som Mandag Morgen har bedt en syv eksperter i politisk kommunikation og digital formidling foretage. Eksperterne har givet karakterer indenfor otte specifikke delområder, og lavest karakter får Ny Alliance.

Det nyeste parti i flokken klarer sig hæderligt igennem på brugervenlighed og informationer om politiske mærkesager. Men sociale netværk er reelt ikke-eksisterende og debatmulighederne er kun ringere hos Dansk Folkeparti.

Læs hele reportagen på TV2.dk her.

***

Dating.dk er ombejlet

Succesen ruller for Freeway-koncernen, der driver dating.dk og arto. Mange vil gerne købe forretningen.

Freeway tjener godt på danskernes søgen efter en ny kæreste. Dating.dk er sammen med arto,dk, trendsales og dkbn.dk så gode forretninger, at de ifølge Ritzau vil skabe et overskud på 30 millioner kroner i 2007.

Den megen trafik datingsiderne har fået potentielle købere til at skrue op for købstilbudene, som har rundet en halv milliard kroner: »Det er jævnligt folk, der tilbyder at købe os, og buddene bliver højere og højere. Senest blev vi tilbudt 600 mio. kr., og det sagde vi nej til,« siger medejer af Freeway Morten Wagner til Ritzau.

***