Wednesday, February 08, 2006

TWiki.org annoncerer version 4.0 af deres stærke e-samarbejdsplatform til brug i virksomheden

TWiki Release 4.0 er udrustet med nye værktøjer til at lave dynamiske intranetportaler, dele viden og lade medarbejdere arbejde effektivt med nye wiki letvægts-applikationer. TWiki er allerede et missionskritisk værktøj hos store virksomheder som Google, Motorola, Sun Microsystems og Yahoo!.TWiki.org har i dag frigivet version 4.0 af deres populære e-samarbejdsplatform TWiki. Med arbejdsnavnet "Dakar", er den strukturerede wiki nu udstyret med nye og ofte efterspurgte features, deriblandt en WYSIWYG-editor (what-you-see-is-what-you-get), en forbedret sikkerhedsmodel og et REST ((representational state transfer) interface. TWiki Release 4.0 kan downloades fra http://twiki.org/.

Monday, February 06, 2006

ANMELDELSE: Sælg det med blomster

ERHVERVSBLADET.DK: Man tager en meget simpel produktportefølje. Hertil lægger man et velfungerende logistikled, et genkendeligt design, en god sjat reklame og husker frem for alt KISS-princippet: Keep it simple, stupid. Så kan det ikke gå helt galt.

Designet til flertallet - ikke til alle. Interflora har indset, at der kun er én ting, flertallet af kunder på www.interflora.dk har lyst til: At købe en buket blomster og så ellers komme ud af vagten igen.

Så man har trampet en sti, der fører en lige til målet på nemmest mulige måde: Ét klik bringer mig fra forsiden til oversigten over alle buketter. Den er lang - men hellere en lang side, end en masse mystiske blomsterkategorier, som jeg alligevel ikke ville kunne finde rundt i. Jeg kan vælge ud fra et billede af buketten, vælge en pris og klikke køb med det samme. Jeg kan hente min egen og modtagerens adresse via mit telefon-nummer, indtaste en lille hilsen og betale med mit ankort.

Det er gjort nemt for mig at købe, hvis jeg hører til det store flertal, der blot har brug for en buket. Interflora har forstået at designe en e-butik til flertallet i stedet for at designe til alle. Og det har altid været en opskrift på succes.

=> Læs hele anmeldelsen i ErhvervsBladet her.