Friday, June 29, 2007

Eb.dk dækker Roskilde Festival via brugerskabt indhold

Ekstra Bladet opfordrer gæster på Roskilde Festivalen til at optage og klippe deres egne mobilfilm, som så vises på eb.dk.

Det gælder om at lave fantasifulde, skøre og skæve film. De bedste film vises i Roskilde Cinema, på udvalgte skærme på festivalpladsen og på ekstrabladet.dk, skriver eb.dk.

"Det drejer sig om at få fat i folks gode historier. Teknikken er ikke det væsentlige, og billedkvaliteten behøver ikke være perfekt, bare folk har noget på hjerte," siger Palle Vedel fra projektet med den officielle titel - Mobile Moving Images.

Producenterne kan redigere filmene i et værksted, hvor et hold teknikere står klar til assistance. Gennem hele processen vil deltagelsen blive holdt så enkel som mulig, da grundtanken er, at alle skal kunne være med.

Indholdet kan laves på digitalkamera, filmkamera eller mobiltelefon. Filmene må maksimalt have en varighed på 120 sekunder.

***

Tuesday, June 26, 2007

Stifter af Jobindex.dk forgyldes

Kaare Danielsen, manden bag Danmarks største jobportal, sender Jobindex.dk på børsen og kan, hvis han vælger at sælge alle sine aktier, putte en halv mia. kr. i lommen.

Kaare Danielsen sender sin virksomhed Jobindex.dk, på minibørsen First North, hvor nynoteringen bliver den hidtil største.

First North er handelsplads for mindre virksomheder med enten et begrænset aktivitetsniveau eller en umoden forretning, hvor ejerne kan rejse kapital eller ”cashe ind”, hvis det er det, man ønsker.

Det er Børsen , der skriver, at Jobindex har en markedsværdi på godt 600 mio. kr. Beregningerne er lavet efter en amerikansk kapitalfond i sidste måned købte en del af aktierne, hvilket gør, at man kan værdisætte virksomheden.

”Vi vil godt være mere synlige. En børsnotering giver os mulighed for at vise omverdenen, hvor store vi er. Vi bliver ofte omtalt som et opkøbsemne, men er jo en af de største spillere på markedet," siger Kaare Danielsen.

Kaare Danielsen ejer selv 89,5 pct. af aktierne og lægger ikke skjul på, at han har intentioner om at veksle en del af dem til kolde kontanter.

I 2006 omsatte virksomheden for 62 mio. kr. og tjente imponerende 22 mio. kr. før skat.

***

Euroinvestor overtager 51 pct. af Boliga.dk

Euroinvestor.com køber 51 pct. af websitet boliga.dk, der er en uafhængig boligportal, som giver overblik over samtlige boliger, der er til salg på internettet lige nu.

"Opkøbet sker som et led i Euroinvestors strategi om at udvide virksomhedens nuværende aktiviteter, primært inden for investering, til at dække alle centrale områder inden for privatøkonom," skriver selskabet om baggrunden for investeringen.

Der gives ingen oplysninger om købspris. Investering ventes ikke at påvirke Euroinvestors resultat for indeværende regnskabsår.Målet med investeringen er at skabe et mere overskueligt og transparent marked i Danmark - og på sigt udbrede konceptet til Euroinvestors øvrige investorportaler i Frankrig, England, Holland, Spanien, Italien, Sverige og Norge.

"Kombinationen af vores 450.000 unikke brugere på Euroinvestor.dk, boligpriser.dk, som vi i forvejen ejer, og købet af Boliga.dk er det perfekte afsæt til at skabe den førende boligportal i Danmark. Danskernes interesse for fast ejendom har aldrig været større, og vi forventer, at der vil være en betydelig interesse blandt boligkøbere og -sælgere samt annoncører," siger Søren Alminde, bestyrelsesformand for Euroinvestor, i forbindelse med købet.

***

Monday, June 25, 2007

therockandrollmagazine.dk online i dag


MARKEDSFORING.DK: Det indtil videre 100 pct. online baserede magasin, sætter fokus på folk, der er Rock *N* Roll, på den ene eller anden måde – det er der nemlig mange måder at være på.

- At være Rock *N* Roll i dag har ikke nødvendigvis noget med musik at gøre. Det handler om en energi, en ”vibe”, en måde at ”approache” livet på. Det handler om at gøre en forskel, være god til noget, ha’ interessante holdninger og turde at stå ved dem, og om at være fucking cool. Rock *N* Roll er en livsstil, en personlighed, noget der løber i blodet og The Rock *N* Roll Magazine hylder den gennem vores indhold, fortæller magasinets bagmand, Nikolai Nalu og fortsætter:

- Stjernekultur er en mangelvare i Danmark, den røde løber er simpelthen for kedelig, og jeg håber at dette tiltag kan være med til at gøre det hele lidt sjovere. The Rock *N* Roll Magazine bliver stedet hvor du kan lære stjernerne rigtigt at kende, uden falske rygter og paparazzi tendenser.

Ud over interviews og kantsøgende fotoserier med stjerner, samt pinup-serier, kan brugerne selv sætte deres præg på magasinet.

- Magasinet udnytter nettets mange muligheder, hvilket betyder at, vi udover at tilbyde hvad man normalt ser i et magasin, bl.a. kan tilbyde vores brugere web-tv, downloads af lydinterviews til mp3-afspilleren og muligheden for at interagere på magasinet, fortæller Nikolai Nalu. The Rock *N* Roll Magazine går i luften i dag, 25. juni.

***