Thursday, August 16, 2007

Happii.dk tilfreds med start

Trods kritik så mener direktøren for landets nyeste online biks, at starten har været god. Happii.dk vil fortsat bruge de næste tre måneder til at erobre en stor bid af markedet.

Læs hele artiklen på comon.dk her.

***

EB.DK fremviser beta-udgave af nyt web design

BT.DK lancerer nyt web design i dag

Ny datingportal vil matche folk i parforhold

Ny datingside på nettet henvender sig til kæreste- og ægtepar, der gerne vil have nye venner.

Det måtte jo ske. Efter at landmændene, sygeplejerskerne, rygerne, de kristne, seniorerne og de smukke alle har fået deres egen datingportal, kommer turen nu til kæreste- og ægteparrene.

Det nystartede Coupleup.dk vil overføre konceptet for single-datingarrangementer til par, skriver Urban.

Så hvis man er træt af at snakke realkreditlån og børneopdragelse med de samme gamle venner, er der nu håb forude.

Couple Up vil sætte fire par sammen, som skal tilbringe en aften i hinandens selskab - enten under private former eller på en restaurant.

Forud for arrangementet har parrene udfyldt et mindre spørgeskema med alder og interesser, så den efterfølgende matchning ikke er helt ude i hampen.

»Vores håb er, at folk får en sjov og god aften med nye mennesker og måske vil have lyst til at se hinanden efterfølgende,« siger 32-årige Stefan Jensen, som sammen med kæresten Michala Velin, 26, står bag portalen.

Begge er studerende og bor til daglig i København. Som tilflyttere har de - ligesom andre i parforhold - oplevet, at det kan være svært at opbygge et fælles socialt netværk.

»Både vi - og folk vi har talt med - har oplevet, at det tager meget lang tid at opbygge specielt et fælles netværk. For hvor er det lige, at man møder nye mennesker ud over på jobbet eller måske i fitnesscentret,« spørger Stefan Jensen.

Inspirationen til konceptet kom også fra Stefan Jensens søster, der som single deltog i diverse single-arrangementer.

»Vi blev lidt misundelige, og tænkte, at vi som par også godt kunne tænke os at være en del af et socialt netværk,« fortæller Stefan Jensen.

De første arrangementer løber af stablen i København og Århus i september.

***

CIA, Fox og mange andre piller ved Wikipedia


Et værktøj, der overvåger trafikken på Internettets største leksikon, Wikepedia, har afsløret, at ansatte i USA's efterretningstjeneste CIA har været inde og rette i artikler om Irans præsident.

Leksikonet Wikipedia er gratis og frit tilgængeligt for alle brugere af Internettet, og brugerne kan selv opdatere siderne med deres viden om et emne.

Læs hele reportagen på dr.dk her.

***

Monday, August 13, 2007

Internet-annoncer stormer frem

Virksomhedernes annoncekroner har i foråret 2007 haft en sikker kurs mod internettet. Det har ifølge Berlingske Business sikret en vækst på 50-60 pct. i første halvdel af året.

For dagbladene er udviklingen derimod status qou, mens TV skaber en vækst på 4-5 pct.

"Jeg havde ikke forventet, at onlineannoncering ville have de høje vækstrater i år, men det har været tilfældet, og det er ganske imponerende," siger Henrik Abraham fra mediebureauet Carat til avisen.

Væksten ventes dog ikke at fortsætte i andet halvår. Det hænger sammen med, at mange virksomheder har lagt deres årsplan på annonceområdet. Markedet karakteriseres som stabilt.

En enkelt joker er der dog i de kommende måneder – nemlig et muligt folketingsvalg. Det vil især give en vækst på internettet, hvis partierne pumper 80 mio. kr. ud i nye kampagner.

***

Internettet bugner med annoncer

Du skal ikke surfe mange sekunder på nettet, før reklameannoncer popper frem på skærmen. Og antallet af annoncer bliver større og større.

Annoncer på nettet slår rekord - igen igen
Nye tal fra mediebureauerne viser, at annoncering på Internettet igen har slået rekord. Til gengæld kniber det for dagbladene med at skrabe annoncekronerne sammen.

Tallene viser, at der er sket en vækst på mellem 50 og 60 procent for internetannonceringen i Danmark i første halvår af 2007.

Dermed er annoncer på nettet blevet den tredje mest brugte form for annoncering lige efter TV og avisannoncer. Internetannoncering har dermed slået billboards og biografreklamer.

Imponerende vækstrater
- Jeg havde ikke forventet, at onlineannoncering ville have de høje vækstrater i år, men det har været tilfældet, og det er ganske imponerende, siger Henrik Abraham, direktør i mediebureauet Carat til Business.dk

Hans direktørkolleger hos OMD og Mediacom, Thomas Bertelsen og Ulrik Thagesen, deler den vurdering af markedet for internetannoncer.

- Der sker spændende ting på nettet, og det lokker bare annoncørerne, lyder det samstemmende fra de to direktører.

Dagbladene står stille
Mens internetannoncering buldrer derudaf, holder TV en vækst på mellem fire og fem procent, og dagbladene holder status quo i første halvår af 2007.

- Det overrasker mig meget, at dagbladene ikke har haft en større vækst i første halvår. Jeg havde forventet, at en del af TV-markedet ville være gået til dagbladene, fordi der er så mange spillere, at priserne er helt i bund, siger Henrik Abraham og uddyber:

- I modsætning til TV, hvor der var udsolgt sidste år, havde virksomhederne i år mulighed for at købe billigt ind hos dagbladene for at lave massive kampagner. Men det har de ikke gjort. Det undrer mig, siger Henrik Abraham.

Spår ikke flere stigninger i 2007
På trods af de positive vækstrater forventer de tre mediebureaudirektører ikke, at stigningerne kan fortsætte resten af 2007.

- Der kommer ikke til at ske noget markant anderledes resten af året. Annoncemarkedet virker rimeligt stabilt i øjeblikket, så vi forventer ikke det helt store,« siger Ulrik Thagesen, og Henrik Abraham tilføjer:

- Mange af vores kunder har lavet årsplaner for deres annoncering, så vi forventer ikke, at der vil komme til at ske de store ændringer på annoncemarkedet, siger han.

***