Thursday, August 17, 2006

Reklame-direktørens foretrukne hjemmesider

Favoritter. Stiig Helgens Binggeli, fra brandingbureauet Brandhouse.com, foretrækker internationale hjemmesider med dyb viden om emnerne forretningsudvikling, marketing, design og produktudvikling.
Stiig Helgens Binggeli modtager et hav af elektroniske nyhedsbreve, men det er langt fra alle som bliver læst.

- Jeg kan ikke nå at læse alle de sites, jeg får mails fra. Men der er enkelte, jeg næsten altid skimmer. I det hele taget drejer det sig om sortering og udvælgelse af information mere end volumen, siger Stiig Helgens Binggeli, der er adm. direktør i det danske brandingbureau Brandhouse.

Han bruger primært nettet til at holde sig orienteret om udviklingen inden for forretningsudvikling, marketing, design og produktudvikling og generelt om effektive metoder til at skabe og forstærke brands. Og det er primært udenlandske sites, hvorfra han henter inspiration.
- Jeg skal specialisere mig, så jeg kan rådgive vores kunder omkring branding.

Stiig Helgens Binggeli skelner mellem hjemmesider, der regelmæssigt udsender nyhedsbreve og dem, hvor han selv skal søge informationer.

Stiig Helgens Binngelis favoritter:
1. CH Daily - fra Cool Hunting.com
- Et site med masser af trends og ideer.

2. McKinsey Quaterly
- Stærk på strategisiden - men deres magasin er et bedre format for mig. Globalbusiness Insights bliver også brugt til inspiration til strategi-arbejdet.

3. Brandweek - the daily insider
- er must-read.

4. Brand Republics
- Uundværligt som Brandweek.

5. Endelig får jeg konstant historier fra About Today fra About.com