Wednesday, August 29, 2007

Information.dk i internationalt samarbejde

Dagbladet Information går onsdag i luften med en ny hjemmeside og indgår samtidig i et internationalt samarbejde med andre aviser om at bruge samme open source platform, Drupal, til at opbygge deres hjemmesider.

"For en lille avis som Information er det dyrt at udvikle en ordentlig internetavis. Men det forhold gælder også for store aviser som tyske Die Welt og den amerikanske The New York Observer. Derfor har information taget initiativ til et internationalt samarbejde med en række aviser," skriver chefredaktør Palle Wies i dagens avis.

Samarbejdet betyder, at aviserne deler udvikling og erfaring. Målet er at gøre det billigere at lave internetaviser - også for andre mindre blade rundt om i verden.

***

Tuesday, August 28, 2007

MSN og Benjamin i samarbejde på nettet

De to kvinde- og modemagasiner Cosmopolitan og Costume indgår online-samarbejde med MSN. Formålet er at skabe et netunivers, der henvender sig til kvinder.

Danske kvinder er mindst lige så aktive på nettet som mændene. Til gengæld kniber det med at finde danske communities og websites, som direkte er målrettet danske kvinder.

Selv de mange livsstils- og mode magasiner har hidtil generelt svigtet de kvindelige surfere, skriver MSN i en pressemeddelelse.

Men Cosmopolitan og Costume åbner nu et helt nyt kvindeunivers, som en del af MSN.dk, med mode, skønhed, guides, shopping, gossip, tips og sundhed.

"I lyset af at kvinderne er mere og mere aktive på nettet, har det undret os, at der var så få samlingspunkter, som appellerer direkte til kvinder og deres interesser. Med det nye samarbejde håber vi på at fange interessen hos rigtig mange moderne kvinder i alle aldre - og dermed gøre MSN.dk endnu mere interessant for annoncørerne", siger Jens Lernø, Country Manager for Microsoft MSN i Danmark

Det nye site får egne redaktører, som vil arbejde tæt sammen med redaktionen på de trykte udgaver - og dermed skabe sammenhæng mellem medierne.

"Der er mange større forlagsvirksomheder, der har været interesserede i dette projekt, og vi er stolte af, at MSN har valgt Costume og Cosmopolitan som samarbejdspartnere", siger Jan Lehrmann, adm. direktør på Forlaget Benjamin.

***

Notabene.net overtager themilk.net

Nu bliver Notabene.net endnu stærkere inden for webanalyse, usability og informationsarkitektur. Notabene.net A/S har indgået betinget købsaftale på den samlede anpartskapital i The Milk beliggende i København og med afdelinger i Norge og Sverige.

The Milk er et af de mest seriøse og respekteret selskaber i Danmark inden for brugervenlighed og webanalyse, og de servicerer dagligt kunder som Saxo.com, CBB Mobil, Forstædernes Bank, BRF Kredit, Symantec, Bon A’ Parte m.fl.

Motiv og synergieffekter

The Milk har specialiseret sig inden for usability, webanalyse og informationsarkitektur og så er the Milk eksperter i Google Analytics, der er Googles online statistikværktøj og Google Enterprise Solutions, der er Googles virksomhedsrettede produkter.

The Milk blev stiftet i 2005 og er siden vokset til at beskæftige 8 medarbejdere plus et antal freelancere på hovedkontoret i København.

The Milks forretningsmodel er baseret på optimering af hele brugerforløbet fra online marketing aktiviteterne via landing- og websites til sucessopfyldelse, fx at den besøgende bliver kunde på ens website og ikke bare besøgende.

I forbindelse med købet af The Milk har Selskabet endvidere erhvervet Selskabet Bubka System ApS, som har samme ejere som The Milk og som har udviklet et SEO-system, der kommer Notabene.nets kunder til gode.

Læs mere om begge selskaber på www.bubkaseo.com og www.the-milk.net

Købesum

Købesummen er fastsat til DKK 15.800.000,- hertil kommer en earn-out for 2007/2008, som er resultatafhængig. Den samlede købesum afregnes med nyudstedte aktier i Notabene.net A/S.

Notabene.net A/S glæder sig over at byde The Milk velkommen, og vi glæder os til at kunne tilbyde vores kunder endnu bedre og mere omfattende service inden for search marketing.

***