Thursday, November 15, 2007

Nu kommer pixel.tv - en ny Internet TV kanal

På fredag bliver den første uafhængige tv-kanal på internettet med egne programmer præsenteret for offentligheden

Danmarks første uafhængoge tv-kanal på nettet hedder Pixel.tv og vil frem over formidle spilnyheder.

Det er spilanmelderen Thomas Bense, der står bag projektet, som lanceres i forbindelse med spilmessen D3 Copenhagen i Øksnehallen.

Der har længe været tale om tv på Internettet, men for første gang åbner en helt uafhængig tv-kanal på Internettet, hvor man kan følge forskellige programmer, når man har tid og lyst.

Når Pixel.tv på fredag har pre-release for pressen og besøgende på D3 Copenhagen messen, vil der være 10 forskellige programflader på kanalen, der alle handler om computerspil og gaming.

Pixel.tv bliver officielt lanceret på www.pixel.tv tirsdag d. 20. november kl. 12.

Stifteren af Pixel.tv, Thomas Bense, har arbejdet med tv i 11 år.

- Spilbranchen er lige nu større end filmbranchen. Der er alt for lidt fokus på spilbranchen, der har lige så store stjerner, som filmverdenen har. Det vil vi lave om på ved at tilbyde danskerne spilnyheder, som det ikke er set før. De 10 programmer, vi starter med, omhandler alt fra børnespil til omtale af kommende spil, og vi kan næsten ikke vente med at vise det frem, fortæller Thomas Bense, der blandt andet er tilknyttet Go’ Morgen Danmark på TV2 som fast spilekspert.

For at markedsføre konceptet vil han bruge kendte mennesker som værter og spilanmeldere. De vil blive præsenteret ved arrangementet på fredag.

***

Tuesday, November 13, 2007

DR kunne tjene 50 mio. på onlineannoncering

DR ville kunne tjene op mod 50 mio. kr. om året, hvis stationen benyttede sig af de nyeste muligheder for målrettet onlineannoncering.

Det viser en udregning, som danske adServing International har foretaget, skriver markedsforing.dk.

Udregningen tager udgangspunkt i de nyeste teknologier inden for annoncehåndtering på tværmedielle platforme – altså både websites samt online-tv og -radio.

Ved at optimere gennem intelligent tracking af brugere på tværs af medierne kan man nå nogle meget høje succesrater i forhold til traditionelle bannerannoncer.

Overføres dette til DRs onlinesucces med næsten to millioner brugere om måneden, vil resultatet blive op mod 50 mio. kr. i annonceindtægter om året.

Pressejurist og afdelingsforstander Oluf Jørgensen fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus skyder dog udredningen ned med en udmelding om, at DR under den nuværende lovgivning ikke må bruge reklame. Heller ikke i forbindelse med stationens online-virksomhed.

***

Monday, November 12, 2007

jp2.dk - spild af tid!


Kære bruger

Vi kan konstatere, at din PC og browser ikke understøtter de hardware-mæssige krav, som download af JP2 kræver.

Derfor vælger vi ikke at sende dig videre til login og download. Resultatet vil blot være, at du ikke vil lykkes med download af JP2, og at du vil spilde din tid.
Den ulejlighed vil vi ikke påføre dig.

Tak for den interesse du har vist for JP2.
Systemkrav:
Operativsystem: Windows® XP SP2 eller Windows Vista
Browser: Internet Explorer version 6.0 eller højere
RAM: Min 384 MB RAM – vi anbefaler 500 MB
Processor: 1GHz

Med venlig hilsen
Morgenavisen Jyllands-Posten

***