Tuesday, January 17, 2006

50 millisekunder er nok til at vurdere et websted


COMPUTERWORLD.DK: I løbet af blot 50 millisekunder kan hjernen beslutte sig for, om den er interesseret i et websted eller ej. Det første indtryk hænger ved, selvom personen studerer webstedet grundigt. 'Medmindre førstehåndsindtrykket er positivt, vil de besøgende forlade dit websted, før de overhovedet når at finde ud af, at du måske kan tilbyde mere end dine konkurrenter', siger danskfødte Gitte Lindgaard, der står i spidsen for det canadiske forskerhold, til magasinet Nature.

=> Læs hele artiklen i Computerworld her.
=> Besøg Gitte Lindgaards websted her.
=> Besøg Nature.Com webstedet her.
=> Besøg web bureauet Pod1 her.

Monday, January 16, 2006

Nyt radioprogram om interaktiv markedsføring


BUSINESS.DK: Nyt radioprogram om mediatrends udsendes alene på nettet. Bag udsendelserne står MSN Danmark og mediabureauet IUM. Hvordan laver man den bedste interaktive markedsføring, kommunikation og reklame? Og hvad er de nyeste trends? Svaret forsøger mediabureauet IUM og MSN Danmark at give i en helt ny trendguide, MediaCast, som udsendes som podcasting på nettet. Konceptet består af nye udsendelser, MediaCasts, hver uge om de seneste tendenser. Indslagene findes dog kun på nettet, hvor de kan downloades og afspilles på enten computeren eller en MP3-afspiller. Programmet præsenteres af MSN, som hver uge inviterer nye personer i studiet til debat om tidens temaer. Programmet har egen fast vært, Henrik Busch, der kommer fra IUM. Første MediaCast handler om begrebet Viral Marketing, som Berlingske Business rent faktisk allerede sidste sommer år satte massivt fokus på og behandlede i en række artikler. Gæst i MediaCast er Claus Moseholm fra GoViral. MediaCast kan downloades via adressen: advertising.msn.dk/mediacast.