Tuesday, September 11, 2007

Danske virksomheder halter efter paa bloggen

Erhvervslivet er stort set fraværende i det danske webblog-univers, hvor emner som kultur og politik stortrives. Det viser den første samlede opgørelse over de danske weblogs. Kun én erhvervs-blog er blandt de 100 største.

Webblogs. Umiddelbart ikke et ord, der får armene i vejret hos de danske virksomhedsledere. I hvert tilfælde ikke, når man ser på de 100 mest populære webblogs i Danmark. Kun én erhvervs-blog sniger sig op på listen, og det er IT-bloggeren Dorte Toft. Ellers er det kultur, politik og medier, der optager danskerne på bloggen.

Det viser den første samlede undersøgelse af de danske webblogs lavet af Cision Danmark A/S i samarbejde med Primelabs i Sverige. De danske webblogs er målt på, hvor mange andre »bloggere«, der linker til webbloggen.

Kultur og hverdagsbetragtninger er uden sammenligning danskernes mest foretrukne emne på webbloggen og udgør 38 procent af de 100 største webblogs. 29 procent handler om politik, mens 13 procent handler om medier, reklame og »blogsfæren«.

10 procent er i kategorien andet, mens sport og spil bliver diskuteret på fem procent af de største webblogs. IT sniger sig ind og fylder fire procent i landskabet, mens religion fylder én procent på top 100 listen.

Læs hele artiklen på business.dk her.

***

0 Comments:

Post a Comment

<< Home