Monday, August 13, 2007

Internet-annoncer stormer frem

Virksomhedernes annoncekroner har i foråret 2007 haft en sikker kurs mod internettet. Det har ifølge Berlingske Business sikret en vækst på 50-60 pct. i første halvdel af året.

For dagbladene er udviklingen derimod status qou, mens TV skaber en vækst på 4-5 pct.

"Jeg havde ikke forventet, at onlineannoncering ville have de høje vækstrater i år, men det har været tilfældet, og det er ganske imponerende," siger Henrik Abraham fra mediebureauet Carat til avisen.

Væksten ventes dog ikke at fortsætte i andet halvår. Det hænger sammen med, at mange virksomheder har lagt deres årsplan på annonceområdet. Markedet karakteriseres som stabilt.

En enkelt joker er der dog i de kommende måneder – nemlig et muligt folketingsvalg. Det vil især give en vækst på internettet, hvis partierne pumper 80 mio. kr. ud i nye kampagner.

***

0 Comments:

Post a Comment

<< Home