Tuesday, November 13, 2007

DR kunne tjene 50 mio. på onlineannoncering

DR ville kunne tjene op mod 50 mio. kr. om året, hvis stationen benyttede sig af de nyeste muligheder for målrettet onlineannoncering.

Det viser en udregning, som danske adServing International har foretaget, skriver markedsforing.dk.

Udregningen tager udgangspunkt i de nyeste teknologier inden for annoncehåndtering på tværmedielle platforme – altså både websites samt online-tv og -radio.

Ved at optimere gennem intelligent tracking af brugere på tværs af medierne kan man nå nogle meget høje succesrater i forhold til traditionelle bannerannoncer.

Overføres dette til DRs onlinesucces med næsten to millioner brugere om måneden, vil resultatet blive op mod 50 mio. kr. i annonceindtægter om året.

Pressejurist og afdelingsforstander Oluf Jørgensen fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus skyder dog udredningen ned med en udmelding om, at DR under den nuværende lovgivning ikke må bruge reklame. Heller ikke i forbindelse med stationens online-virksomhed.

***

0 Comments:

Post a Comment

<< Home