Tuesday, May 29, 2007

Designpriser til epn.dk

Danmarks største erhvervs-hjemmeside, epn.dk - Erhverv På Nettet – har modtaget endnu en branchepris. Denne gang fra den skandinaviske avisdesign-organisation SND/S.

Fredag blev det afsløret i Stockholm, at epn.dk modtager en Bronze-medalje for sin måde at præsentere og strukturere erhvervsnyheder.

epn.dk blev lanceret i oktober 2006 og har allerede modtaget Danmarks Journalisthøjskoles Ejour-prisen 2007.

SND/S skriver i sin begrundelse for at uddele en bronze-medalje:

”Rosa grundfarve, konservativ blå. Hvordan skal et erhvervssite ellers se ud. epn.dk er rasende smart. Herlig ren, let at overskue, temposkiftt på forsiden og ET MEGET HØJT nyhedstempo”.

Og videre i begrundelsen:

”epn.dk er tryghed og fornyelse i skøn forening”.

Jyllands-Postens nye erhvervssite blev kort tid efter lanceringen den mest besøgte erhvervs-hjemmeside med læsertal langt større end Børsen Online og Berlingskes business.dk.

Jyllands-Posten modtog fredag adskillige andre priser under uddelingen fredag i Stockholm.

Internetavisen Jyllands-Posten leverede sidste år en stor foto-reportage fra fotograf Jan Dagø, der havde fulgt indonesiske svovlminearbejderes imponerende, men slidsomme liv med at bryde svovl i bunden af et kratet.

Foto-reportagen blev leveret i en særlig flash-opsætning, og SND/S-dommmerne begrunder hæderen:

”Danske jp.dk har ført den gammeldags filmstrimmel ind i den elektroniske tidsalder. På den måde giver man fotograferne en bedre måde at præsentere deres arbejde, end man kan gøre på tryk. De er sat op på en grafisk indbydende måde”.

Morgenavisen Jyllands-Postens modtog ialt syv designpriser. Ud over de to nævnte på de elektroniske hjemmesider, modtog avisen yderligere to bronze-medaljer og tre ”award of excellence”.

***

0 Comments:

Post a Comment

<< Home