Tuesday, January 10, 2006

Markedet for online-markedsføring i eksplosiv vækst

FDIH.NET: Markedet for online-markedsføring – specielt Search Marketing – er i eksplosiv vækst og forventes at vokse med 65% i 2006 og dermed nå en omsætning, der nærmer sig 40% af de samlede online marketingbudgetter. Et nyt annoncemedie har ikke haft et lignende gennembrud i Danmark, siden TV reklamer blev tilladt på danske kanaler. Search Marketing handler om den markedsføring, der udføres på eller i forbindelse med søgemaskiner som f.eks. Google. Søgemaskiner er ved at overhale e-mails, som det der bruges mest på nettet, og det er gennem søgemaskiner, vi finder oplysninger om hvad som helst. Hvis man ønsker at markedsføre et produkt eller formidle et budskab, er det derfor meget attraktivt at ligge i toppen af f.eks. Googles naturlige søgeresultater eller betale sig til en linkplacering på samme side. Det første opnås ved en effektiv søgemaskineoptimering, det andet ved at køre en Pay Per Click kampagne. Search Marketing er en effektiv, 100 % målbar og oftest prisbillig form for markedsføring, der snart vil være en fast del af de fleste marketingplaner sammen med f.eks. avisannoncer, tv spots og trafikreklamer.

=> Læs hele pressemeddelelsen her.
=> Besøg brancheforeningen FDIH her.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home